دپارتمان منابع انسانی

دپارتمان منابع انسانی

 

  • ارائه بانک اطلاعاتی نیروهای بازاریابی و فروش
  • جذب منابع انسانی ویژه مشاغل بازاریابی و فروش
  • استخدام و اشتغال نیروهای مجرب بازاریابی و فروش

 

منابع ما، سرمایه‌ی ما هستند، منابع آب، طلا، نفت…

منابع انسانی ما هم سرمایه‌های انسانی کسب و کار هستند. ما با سرمایه‌های انسانی خود کسب‌ و کارمان را مدیریت و رونق می‌دهیم.

علی‌رغم تمامی بی‌مهری ها به منابع انسانی ما با تاکید بر ارزش و اهمیت این موضوع سال‌هاست توانستیم در مراحل جذب، آموزش و نگهداشت نیروهای انسانی در کنار کسب و کارها و البته مردمان جامعه‌ی خود باشیم که در جایگاه‌های شغلی متفاوت مشغول به کار شدند و پا به پای صاحبان کسب و کار و کارافرینان چرخ اقتصاد به گردش دراوردند.

در مقابل نظراتی که منابع انسانی را هنر کار کشیدن از نیروی انسانی می‌دانند، ما در گسترش به سازمان‌ها کمک می‌کنیم ضمن اصلاح این دیدگاه هنر رهبری تیم را آموزش ببینند و با جذب نیروهای مناسب در جایگاه شغلی درست، همراهی تیمی و رشد جمعی را جایگزین آن کنند.

مشاوره منابع انسانی، انجام پروسه‌ی استخدام و آموزش از خدمات گروه گسترش به کسب و کارهاست. ما معتقدیم امنیت شغلی حق نیروی انسانی و امنیت ماندگاری نیرو حق سازمان است و ما به حقوق متقابل احترام و تلاش می‌کنیم با مشاوره‌های دقیق، ارائه مدل ارتباطی درون سازمانی، طراحی فرایند‌ جذب و نگهداری شخصی سازی شده برای هر سازمان این امر تحقق یابد.

تعریف مدیریت منابع انسانی

یک رویکرد استراتژیک برای مدیریت موثر و کارآمد افراد در یک شرکت یا سازمان است که به کسب و کار کمک می کند تا از مزیت رقابتی برخوردار شوند. مدیریت منابع انسانی فرایندهایی را برای به حداکثر رساندن عملکرد کارکنان در راستای اهداف استراتژیک سازمان طراحی و ارائه می‌کند.

فراخوان استخدام، فرایند جذب، حقوق و دستمزد، ارزیابی عملکرد، پاداش و… در اختیار مدیریت منابع انسانی ست، از دیگر وظایف دپارتمان منابع انسانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تلاش برای بهبود کیفیت زندگی
  • ایجاد امنیت شغلی و حفظ نیرو
  • سنجش رضایت شغلی
  • شناخت و توسعه فرهنگ سازمانی
  • مدیریت رفتار سازمانی
  • ایجاد وفاداری
  • تعریف جایگاه شغلی و شرح شغلی
  • تعریف انواع قرارداد
  • تدوین استاندارد برای ارزیابی عملکرد
  • آموزش پرسنل ضمن کار

و… که در ادامه بعضی موارد را شرح می‌دهیم.

استخدام و گزینش: استخدام و گزینش اعلام فراخوان جذب نیرو و بررسی مجموعه ای از نامزدهای احتمالی را ایجاد ست در این بین نامزدهای مناسب غربال شده و مورد بررسی مجدد و در نهایت استخدام خواهند شد. طبق مطالعه ای که توسط گروه Allegis انجام شده است ، ۸۳٪ سازمان‌ها معتقدند که جذب و حفظ استعدادها برای کسب و کارها یک چالش رو به رشد تبدیل شده است.

تجزیه و تحلیل و طراحی شغل: این عملکرد HRM شامل توصیف ماهیت شغل ، مدارک لازم برای آن شغل ، مهارت ها و تجربه کاری برای یک موقعیت خاص در یک سازمان است. این عملکرد برای کمک ساختار سازمان و بهبود عملکرد سایر موقعیت‌های شغلی انجام می‌شود تا یک دپارتمان و سپس کسب و کار بتواند به  اهداف سازمانی خود دست پیدا کند.

مدیریت عملکرد: بررسی و تجزیه و تحلیل عملکرد کارکنان عملکرد از کارهای مهم دیگری‌ست که مدیریت منابع انسانی انجام می‌دهد. طبق مطالعه جهانی روند سرمایه انسانی  ۷۹٪ از مدیران ، طراحی مجدد سیستم مدیریت عملکرد و روشهای مختلف را برای بررسی مواردی مانند بازخورد مداوم ، تعیین هدف و ارتباطات کارکنان به عنوان یک اولویت بالا ارزیابی می‌کنند.

یادگیری و توسعه (L&D): این عملکرد مدیریت منابع انسانی به کارمندان اجازه می‌دهد مهارت‌ها و دانش جدیدی را برای انجام کار خود به طور موثر کسب کنند. L&D همچنین کارمندان را برای پذیرش مسئولیت‌های بالاتر آماده می‌کند. طبق نظر انجمن توسعه استعدادهای درخشان (ATD) ، سازمان هایی که برنامه‌های آموزشی جامعی را ارائه می‌دهند ۲۱۸٪ درآمد بیشتر به ازای هر کارمند نسبت به سازمان‌های بدون آموزش رسمی دارند.

مدیریت جبران خسارت: از وظایف HRM تعیین حقوق برای انواع مختلف شغل و جبران خسارت ، تشویق‌ها، پاداش ها و مزایای مربوط به عملکرد شغلی است. طبق گفته Jobvite ، بیشتر مردم (۱۹٪) به دلایل جبران خسارت شغل خود را ترک کردند.

خط مشی ها: از دیگر وظایف منابع انسانی تهیه، بازنگری ، انتشار و اجرای سیاست‌های سازمانی ست. این سیاست‌ها برای رعایت رفتار منصفانه در سازمان ضروری‌ست.

رفاه کارکنان: منابع انسانی مجموعه خدمات، مزایا و امکاناتی را برای رفاه حال کارمند فراهم می‌کند. طبق مطالعه انجام شده توسط MetLife ، ۵۱٪ از کارفرمایان معتقدند؛ استفاده از مزایای سلامتی و رفاهی برای حفظ وفاداری کارمندان و حفظ استعداد در ۳ تا ۵ سال آینده اهمیت بیشتری خواهد یافت.

HRMS: این کارکرد منابع انسانی شامل ثبت، نگهداری و بازیابی اطلاعات مربوط به کارمندان از جمله سابقه اشتغال، ساعت کار، سابقه درآمد و غیره است.

دلایل زیر اهمیت HRM را برجسته می کند.

شناخت و ارزش گذاری افراد: HRM ارزش هر کارمند درون سازمان را تأیید و پیشنهاد می‌کند سازمان سهم‌های فردی را تشخیص داده و برای آنها ارزش گذاری کند. مطالعه نظارت همدلی توسط Businessolver بیان می کند که ۹۳٪ از کارکنان معتقدند؛ احتمال ماندن در چنین سازمانی با کارفرمای همدل بیشتر است. همچنین ، مطالعه Happywork توسط Ultimate Software می‌گوید که ۷۵٪ از کارکنان در سازمانی برای مدت طولانی‌تری می‌مانند که نگرانی‌های آنها را شنیده و آنها را برطرف کند.

کیفیت زندگی کاری: کیفیت زندگی کاری یک نگرانی شابع است. اینکه کارمندان حق داشتن محیطی امن ، تمیز و دلپذیر را دارند ، این یکی از مسئولیت های منابع انسانی است. بر اساس مطالعه “گلوپ بهره وری جهانی در توسعه سرمایه انسانی” ، مطالعه‌ای که توسط گالوپ انجام شده است، ۸۵٪ از کارکنان در سراسر جهان احساس می‌کنند از کار خارج شده‌اند و فقط ۱۵٪ از کار خود نتیجه می‌گیرند.

 

بالا نگه داشتن سطح انگیزه: HRM توجه زیادی به مهارت آموزی، ارتقای سطح دانش پرسنل، مخصوصا نیروهای متخصص و به استعدادها و یادگیری‎‌های جدید دارد چرا که این امر هم سو با منافع بلند مدت سازمان است.

تسهیل سازگاری مداوم کارگران: فرصت ها دائماً در حال تغییر هستند. سازمان‌ها برای تسهیل سازگاری مداوم کارگران به روش‌هایی نیاز دارند و HRM این روشها را در اختیار سازمان قرار می‌دهد.

رضایتمندی کارکنان: افراد حق دارند از کار خود راضی باشند و سازمان‌ها نیز مسئولیت دارند انگیزه کارکنان را در بالاترین سطح به روش‌های مختلف مثل سودآوری، توجه به ارتقای سطح مهارت، توجه به استعدادها و تطبیق مهارت و استعداد با موقعیت شغلی که کارمند در آن مشغول به کار می‌شود.  طبق بررسی وایز از طریق منابع انسانی امروز ، ۶۴٪ از کارگران در سطح جهانی احساس می‌کنند شغلشان به آنها حس معنا و هدف می‌بخشد.

مردم فقط خریدار یا مصرف کننده محصول یا خدمت ما نیستند، در واقع ارتباط یک کسب و کار با مردم فقط در فروش محصول و خدمت خلاصه نمی‌شود، همین مردم مردم، کادر نیروی انسانی کسب و کار ما را تشکیل می‌دهند. کسب و کار یعنی برد برد، باید تلاش کرد با ایجاد حس خوب و همدلی در بین کارکنان آنان را به این باور رساند که هرقدر کسب و کار آن‌ها ببرد، آن‌ها برده اند!