دپارتمان شبکه-خانگی

دپارتمان شبکه نمایش خانگی فیلم و سریال

 

  • اسپانسرینگ سریال ها شبکه خانگی و فیلم های سینمایی  
  • حضور در متن و موضوع فیلم و سریال
  • تبلیغات در سریال های شبکه خانگی (شبکهVOD)

شبکه نمایش خانگی

انتخاب رسانه‏ های تبلیغاتی باید با این فرض انجام شود که بازارهای کنونی از حالت سنتی خود خارج شده­ اند و امروزه شرکت‏ ها به نوآوری در زمینه تبلیغات به ­عنوان مزیت رقابتی توجه ویژه ­ای دارند. برنامه ‏ریزی با رویکرد رقابتی، شرکت ‏ها را بر آن داشته­ است تا در مسیر رقابت، رسانه ‏های جدیدی را تجربه کنند. از جمله رسانه‏ های نوین در این حوزه، شبکه‏ نمایش خانگی است که در سال­ های اخیر در کشور ما جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده ­است.

این رسانه شاید در گذشته درجایگاه مکمل سینما و برنامه ­های تلویزیونی قرار داشته­ است، لیکن امروزه با جذب بخش کثیری از مخاطبان خاص در شبکه ­های اینترنتی (VOD) و سنتی(DVD) توانسته­ است جامعه آماری بیش از ۰۰۰/۰۰۰/ ۲خانواده را در پوشش پیام خود قرار دهد.

 رشد روزافزون اقبال از تبلیغات در شبکه­ های نمایش خانگی و انجام سرمایه­ گذاری­ های بسیار موثرتر برای تولید محتوای سریال ­های داخلی، بخش کثیری از زمان مخاطبان را در این رسانه به خود معطوف ساخته­ است.

 مهم ترین مزیت این رسانه پیوندی است که بین اعضای خانواده ایجاد می ­کند. شبکه نمایش خانگی با انتشار فیلم ­ها و سریال­ های پر طرفدار داخلی و خارجی توانسته­ است کل اعضای خانواده را ساعت­ ها در روزهای مشخصی از هفته گرد یکدیگر آورد. این عوامل موجب شده تا شبکه نمایش خانگی در سال ­های اخیر به­ عنوان يك رسانه جذاب و پرمخاطب در سطح کشور شناخته شود و مورد استقبال پرشمار مخاطبان قرار گیرد. از سویی دیگر این رسانه توانسته­ است نقطه تلاقی مناسبی برای ارتباط برندهای موفق داخلی و خارجی با مخاطبان باشد که در بهترین زمان ممکن در کنار خانواده اثربخشی مناسبی را از تبلیغ دریافت دارند. 

محصولات شبکه نمایش خانگی علاوه بر این مزایا از بهترین و موثرترین روش تبلیغاتی، یعنی روش تبلیغات تلویزیونی نیز بهره ­مند است. با توجه به برخورداری از این مزیت شرکت ­ها علاوه بر دیده­ شدن می­ توانند در امر تبلیغات تاثیرگذارتر و موفق­ تر عمل کنند.

تمامی این نکات در کنار هزینه پایین این نوع از تبلیغات نسبت به تبلیغات صداسیما، می ­تواند در موفقیت و افزایش بازده شرکت ­ها، کارخانجات و برندهای داخلی و خارجی بسیار موثر و کارا واقع شود.

موفقیت چشمگیر گروه گسترش در جذب تبلیغات رسانه ه­ای شبکه نمایش خانگی در سریال ­های قهوه تلخ، عاشقانه، شاهگوش، شهرزاد، ممنوعه، احضار و هشتک خاله سوسکه، با ایجاد رویکردی متمرکز بر این رسانه، رضایتمندی مشتریان و برندهای فعال در کشور را دو چندان نموده است.

گروه گسترش با در اختیار داشتن حق تبلیغات انحصاری بسیاری از محصولات شبکه نمایش خانگی و آگاهی از تولیدات جدید این شبکه، این قابلیت را داراست که فضاهای تبلیغاتی ویژه­ ای را از قبیل موارد ذیل برای برندها و صاحبان کسب و کارها فراهم نماید:

۱-  اسپانسری داخل سریال

در این شیوه با هماهنگی برند مورد تبلیغ استفاده از برند و یا خدمات آن بصورت نامحسوص در کل جریان فیلم قراردارد، به ­شکلی که مخاطب با خدمات و فواید محصول به ­صورت غیر مستقیم آشنا می­ گردد (Product Placement).

۲-  پخش تیزر

تیزرهای تبلیغاتی در ابتدا فیلم و یا سریال مورد نظر در زمان­ های محدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه قابل پخش می­ باشند. این زمان، زمان طلایی شروع فیلم می­ باشد که کلیه اعضای خانواده در کنار هم منتظر شروع فیلم می­ باشند. از آنجایی که تلاش گروه گسترش در جذب حداکثر، ۵ تیزر در اول هر فیلم می ­باشد، مشکل دل­زدگی از زمان طولانی پخش تیزر برای مخاطبان حاصل نمی­ گردد و حداکثر زمان تبلیغات بصورت تیزر۱۵۰ ثانیه می­ باشد.

۳-   تبلیغات بر روی والت های پخش DVD

همچنین امکان انجام خدمات چاپی تبلیغات بر روی والت­ فیلم­ ها، قراردادن کارت­ های تبلیغاتی (بن تخفیف) محصولات در پاکت و چاپ برند مورد نظر روی بسته ­بندی، اسکرچ کد رمز برای قرعه ­کشی موجب می­ گردد که تاثیر تبلیغات صورت گرفته مضاعف گردد.