تلویزیون

تلوزیون

تلویزیون

تلویزیون به عنوان یک رسانه منحصر به فرد، از فراگیری بسیار زیادی برخوردار است. روزانه میلیون ها نفر پای گیرنده های خود می نشینند و با دقت به تماشای آن می کنند. به لحاظ تاثیر گذاری نیز می توان ادعا کرد که هنوز هیچ رسانه ای قدرت برابری با تلویزیون را ندارد. 
همراه شدن صدا و تصویر در برنامه ها و تبلیغات تلویزیونی، پیام های آن را باور پذیر تر از سایر رسانه ها می کند. بنابرین پیام تبلیغاتی به راحتی به مخاطبان منتقل می شود. تلویزیون ترکیبی از تصویر، رنگ و حرکت است و تاثیر زیادی بر بیننده می گذارد.
 
مزایای تبلیغات در تلویزیون
۱- خلاقیت
تلویزیون بیشترین خلاقیت را در اختیار سازنده تبلیغ قرار می دهد، تا پیام خود را بخوبی منتقل کند. با دوربین فیلمبرداری می توانید بیننده را به هر جایی برده و تصاویر دلخواه را نمایش دهید
 
۲- اعتبار
تبلیغات در تلویزیون بلافاصله به محصول یا خدمات اعتبار خاصی می بخشد. محصولی که در تلویزیون تبلیغ می شود از محصولات رقبا متمایز می شود و در ذهن مشتری از جایگاه بهتری برخوردار می شود.
 
۳- تماشاگران علاقه مند
با اینکه بسیاری از بینندگان تلویزیون هیچ علاقه ای به تماشای تبلیغات تلویزیونی ندارند، ولی روزانه ساعتها در معرض این تبلیغات هستند. آیا شخصی را می شناسید که روزانه چند ساعت تلویزیون تماشا کند و تبلیغات بانک ها، مواد غذایی و مشابه آن را ندیده باشد؟
 
۴- انتخاب آسان بازار هدف
با تبلیغات تلویزیونی در زمان مناسب، براحتی می توانید بازار هدف مورد نظر را انتخاب کنید. اگر محصول شما مختص کودکان است ، مسلما با پخش تبلیغ در برنامه کودک به مشتریان موردنظر دسترسی خواهید داشت. اگر محصول شما مربوط به آشپزخانه است، این تبلیغ می تواند در بین برنامه های مورد علاقه خانم ها مانند آموزش آشپزی پخش شود.
 
۵- نتایج سریع
تبلیغات تلویزیونی بلافاصله تاثیر خود را نشان می دهد. اگر در تبلیغ، از حراجی ویژه صحبت می کنید، پس از یک ساعت می توانید منتظر مراجعه مشتریان به فروشگاه باشید. 
 
۶- ضریب نفوذ بالا
تبلیغات روزنامه و مجلات نمی توانند به راحتی در دوردست ترین نقاط کشور نفوذ کنند. ولی تلویزیون ضریب نفوذ بسیار بالایی دارد و از نظر محدوده جغرافیایی، محدودیتی ندارد.
 
۷- افزایش فروش فروشگاهی
تبلیغات تلویزیونی نقش مهمی در آشنا ساختن مشتری با محصول دارد. آمار نشان داده است که مشتریان در هنگام خرید از فروشگاه، معمولا بهترین گزینه را انتخاب  نمی کنند بلکه محصولاتی را می خرند که نسبت به آنها آشنایی پیشین دارند. 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *