دورکاری Teleworking

دور کاری

دورکاری

Teleworking

 
 
دورکاری عبارت است از کار کردن در فاصله‌ای دور از کسی که به شما پول می‌دهد؛ 
در خانه یا در یک مرکز محلی. 
دورکاران از پست الکترونیکی، تلفن، نمابر و رایانه برای تماس با سازمان خود استفاده می‌کنند. 
دورکاری شیوه‌ای انعطاف‌پذیر در کار کردن است که طیف وسیعی از فعالیت‌های کاری و همه آن‌هایی را که امکان کار کردن در بخش مهمی از زمان کاری، در مسافتی دور از کارفرما یا دور از مکان مرسوم کار را دارند، دربرمی گیرد.
به عبارت بهتر کار از راه دور پدیده‌ای است که در جوامع اطلاعاتی رونق یافته و محدودیت زمانی و مکانی در اجرای وظایف شغلی را با بهره‌گیری از فناوری ارتباطات و اطلاعات از بین می‌برد لذا خروجی یا نتیجه کار بیش از هر عامل دیگر مورد توجه‌است. 
برخلاف جوامع صنعتی که کار مبتنی بر توانمندی‌های جسمی و زور بازوان کارگران انجام می‌گیرد در جامعه اطلاعاتی، توانمندی‌های ذهنی، اطلاعات و دانش کارگران اطلاعاتی است که به کار معنا می‌بخشد و بدین دلیل است که «دورکاری» نیز محقق خواهد شد.
 
پیشرفت سریع تکنولوژی و فناوری اگرچه باعث بیکاری بسیاری از اقشار جامعه شده، اما فرصت‌های زیادی برای برخی دیگر به وجود آورده است تا به کارهای نوین و خلاقانه‌تری روی بیاورند. از جمله کارهایی که طی چند دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، کسب و کارهای اینترنتی هستند.این مشاغل به افراد خدمات مختلفی ارائه می‌دهد، از جمله: اطلاع‌رسانی و اخبار، فروشگاه‌های آنلاین، سایت‌هایی جهت دانلود رسانه و… هرکدام از این بخش‌ها نیز به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شوند و در نهایت همه‌ این شاخه‌ها به یکدیگر متصل هستند.
اگر به دورکاری توجه شود و به آن بها داده شود می‌تواند مشکلات مربوط به بیکاری را در بین همه اقشار جامعه برطرف کند. همانطور که می‌دانید دورکاری و آزاد کاری جذابیت‌های زیادی می‌تواند داشته باشد زیرا یک فریلنسر یا آزادکار توانایی این را دارد که رئیس خودش باشد و در انجام کارهایش آزادی نسبی دارد. به طور کلی اگر این شغل تا این حد دارای محبوبیت نبود، ۳۵ درصد از مردم جهان خود اشتغالی را انتخاب نمی‌کردند. دورکاری به خصوص برای افرادی که روح بلند پروازانه دارند و خلاق هستند بسیار مناسب است و می‌توانند رویا‌های خود را با استفاده از این کار تحقق بخشند.

معرفی بیست شغل پردرآمد در فریلنسینگ و دورکاری :
مسئول خدمات و پشتیبانی مشتریان دورکاری
کارمند پشتیبان اداری آزادکار
مشاور روابط عمومی آزادکار
بازاریاب دورکار
طراح سه بعدی دورکار
تایپ گفتار دورکار
ایلوستریتور آزادکار
طراح گرافیک آزادکار
نویسنده مقاله
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *