تبلیغات B.T.L

تبلیغات B.T.L

تبلیغات زیر خط (BTL)
تبلیغات زیر خط، نوعی از تبلیغات است که در آن برای ترغیب مصرف کنندگان به خرید کالا از ابزارهایی نظیر کاتالوگ، بروشور، سمپلینگ، فروش حضوری و غیره استفاده می گردد. این نوع از تبلیغات، معمولاً برای محصولاتی مورد استفاده قرار می گیرد که مصرف کننده نیاز به تجربه و کسب اطلاعات فوری در باره آن دارد. در این تکنیک، برخلاف روش های متداول (ATL) مخاطبان خاص را هدف برنامه های خود قرار می دهد. 
تبلیغات در نقطه خرید (POP) و نقطه فروش (POS) از دیگر تکنیک های تبلیغات زیر خط (BTL)، می باشند که در آن نیروی بازاریابی یا فروش در محل عرضه و در مجاورت کالای هدف به تبلیغات و ارائه اطلاعات محصول مبادرت می نماید. در واقع این نوع تبلیغات، اشاره به حالتی از ارتباطات دارد که در آن رسانه ای وجود ندارد. 
سمپلینگ نوعی دیگر از این نوع تبلیغات است که برای محصولات جدید و جذاب که آگاهی مصرف کننده نسبت به آنها کم و نیاز تجربه و  امتحان دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین استفاده از سمپلینگ، در محصولات تند مصرف (FMCG) دیده می شود.
 
به طور کلی فعالیت های روابط عمومی از قبیل ارسال خبرنامه از طریق پست و یا ایمیل، اطلاع رسانی توسط پیامک به گروه های مشخص، شرکت در همایش ها و نمایشگاه های تخصصی، تبلیغ در رسانه های تخصصی، و … همگی زیر مجموعه تبلیغات زیر خط یا BTL می باشند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *