پژوهش بازار و بازاریابی

پژوهش بازار و بازاریابی

توسعه و ترویج محصولات هزینه زیادی در بردارد در حالی که تحقیق بازار در ارتباط با یک محصول یا خدمات، با هزینه‌ای بسیار کمتر می‌تواند ضریب موفقیت شما را در بازار مصرف دوچندان کند. فروش همیشه نیازمند هزینه بالای تبلیغات نمی باشد، با تحقیق و پژوهش و کم کردن هزینه های بازاریابی و تبلیغات فرایند فروش را می توان آسان تر نمود.
برای تحقیق در مورد محصول/خدمات مشتری باید پژوهش‌های تخصصی گسترده‌ای انجام شود. هیچ چیز ارزشمند تر از حداقل زمان مناسب برای دریافت اطلاعات نیست.
پژوهش بازار، دانشی کلاسیک و کارآمد در عرصه تجارت داخلی و بین‌المللی است و بازار مصرف کالاهای گوناگون، الگوها و رفتار خرید مصرف‌کنندگان و عملکرد تولیدکنندگان را در نظر می‌گیرد و اطلاعات مفید را گردآوری، طبقه‌بندی، پردازش و تجزیه و تحلیل می‌نماید، تا تصمیم‌گیرانِ بنگاه‌های اقتصادی بتوانند حضوری موثر و نتایجی موفق‌تر در عرصه رقابتی بازار داشته باشند.
 
بخش تحقیقات و پژوهش‌های بازار، فعالیت‌های پژوهشی پروژه‌ها و امور طرح‌های بازاریابی را انجام می‌دهد و ارتباطات سازمان با محیط خارج را از طریق جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آنها بهبود می بخشد. روشن است اطلاعات حاصل از تحقیقات در کنار تجربه، شم و دانش مدیران، راهنمای ایشان در اخذ تصمیم‌های درست به شمار می آید.
 
 
به مدد توانایی بخش پژوهش و تحقیقات بازار در گسترش قادریم:
 
          •   در امر تصمیم‌گیری و اجرای بهینه امور پروژه‌ها نقطه‌ای اثربخش باشیم.
 
          •   ریسک فعالیتهای سازمانی تعهد شده خود به کارفرمایان را کاهش دهیم.
 
          •   فرصت‌های نهفته بازار را کشف، شناسایی و به موقع به شما معرفی کنیم.
 
          •   در حسن کیفیت اجرای رویدادها، بهتر از رقبای خود خدمتگزار شما باشیم.
 
          •   از شرایط و وضعیت مشتریان احتمالی و فعلی خود آگاه بوده و پیشرو بازار باشیم.
 
 
گسترش با بکارگیری استاندارد “پانل‌های در دسترس در تحقیقات بازاریابی و پژوهشهای اجتماعی- واژگان و الزامات خدمات” تدوین شده در این حوزه، به سطح کیفیت، روایی و پایایی پژوهش بازار، بازارسنجی و داده‌کاوی پی برده و از کاربردهای مفید و سودمند آنها در جهت پیشبرد اهداف استراتژیک سازمانی استفاده هوشمندانه را برای کارفرمایان خود به ارمغان می‌آورد.
 
ضمناً، بخش تحقیقات و مطالعات بازار با انجام فعالیت‌های ویژه پژوهشی به نحو موثری در امر گردآوری، تحلیل و گزارش اطلاعات مفید و طبقه‌بندی شده در بخش‌های متنوع بازار کشور فعالیت می‌کند.
 
در یک کلام گسترش با استفاده از تکنیک‌های آماری، سنجش اطلاعات، مصاحبه و مشاهده و عملیات میدانی تحقیقات جامعی را به عنوان مزیت رقابتی خود فراهم آورده و با پشتوانه الگوهای علمی و مدیریتی روز می‌تواند فعالیت‌های سازمانی خود را در بازه زمانی معین و با کیفیت و کارایی بالاتری انجام داده و محاسبه درستی به مشتریان ارایه نماید.

 

مزیت گروه گسترش در یافتن راه‌حلی جامع و منسجم در مدتی بسیار کوتاه در حوزه ی بازاریابی است؛ گروه گسترش توانمندی آن را دارد تا دقیق ترین اطلاعات بازار را کمتر از ۲۰روز در کلیه مراکز استانهای بزرگ کشور تحقیق و اطلاعات آن را تحلیل نماید، تا شما در کوتاهترین زمان ممکن به هدف خود نزدیک شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *